onsdag 23 januari 2013


Nä, det är inte så "duttigt" som det låter.
ryhov1    ryhov3Jag var på Länssjukhuset Ryhov igår och träffade ortopedläkare Jonas Franke. Han opererade min högra axel för exakt på dagen 1 år sedan och det ska ju då utvärderas och kollas upp om jag är nöjd med ingreppet, protesen och allt där omkring. Och jag måste säga att jag ger allt full pott! Dom har ett frågepapper dom måste gå igenom med patienten just för att få bra utvärdering - tydligen är det internationellt ihopsatt frågeformulär - men jag kände mig som om min läkare gjorde ett test på mig ur VeckoRevyn....! "Vad tycker du nu efter - dåligt, ganska ok, bra eller jättebra???"
Hur som helst - vi gjorde tydligen samma fåniga test för drygt ett år sen, när jag hade som mest ont. Det är inga procent utan man räknade ihop poängen (precis som i VeckoRevyn!!!) och innan operationen fick jag ihop 20 poäng. Igår skrapade jag ihop hela 77 poäng :))) Enligt Dr Franke var det jättebra. Och givetvis har ju smärtpåverkan mycket inverkan på testet.
Jonas-Franke-3  Dr Franke förresten - eller Jonas då... Han är en mycket duktig läkare. Han är tex ansvarig lagläkare för HV 71.... hrm.....han är min läkare också..... ;)
Nu ska jag väl också passa på att nämna att jag på ett sätt står på ruta ett igen... Jag har under bara de senaste 2-3 veckorna fått väldigt mycket mer ont i min vänstra axel. Visste ju att den också skulle opereras framöver, men jag trodde "det framöver" var mycket mer.....framöver. Nej, men nu är jag inskriven på väntelistan för att få protes även i vänster axel.... under "våren", alltså före sommaren. (Att förra operationen sköts på ett halvår behöver vi ju inte nämna!)
Sen kan man säga att jag både bokstavligt och bildligt hålls ihop av Titan :):) :)
tulpaner i vas  Ha en go´ kväll allihopa!
/ U ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar