tisdag 19 februari 2013

Snark.... är det kramsnö??

VAAAAR ÄR DET????
Fram med det, fort….. jag veet ju att jag har det i väskan….. kan ju inte sitta här och somna!  Åh, där! Hoppas nu verkligen att det hjälper lite….åtminstone det värsta. Klockan är ju ändå bara 11.29…. Flera timmar kvar här på jobbet!
Gör vad du ska nu Dextrosol!!!
Det är inte av vantrivsel jag är så trött, utan förmodligen av den vanligaste anledningen som alla gör….lägger sig för sent på kvällen! Jag har såååååå svårt för att vara strukturerad och bara göra det nödvändiga, förbereda för morgondagen och sen krypa ner och släcka. Punkt. Klockan borde då stå på 22.20 typ – och det är ju inte för sent. Då skulle jag ju få 8 timmar lätt!
Men icke… 23.00 har jag oftast knappt kommit under täcket… Och när jag väl krupit ner där är det ju så mysigt att få försvinna in i den där drömvärlden som böckerna erbjuder! Om man nu hittat nån så där man bara längtar efter att får drömma sig bort i… ”bara ett kapitel till”…. Åh, det är helt underbart!Jag fick en trilogi skickad till mig av min kära vän C i höstas. Det var Nora Roberts ”blomböcker” – Röd lilja och allt vad dom heter. Nu har jag fått samma författares andra seriehistoria på 4  stycken – ”bröllopsböckerna”…. Är halvvägs in i första delen och hjälp – detta är precis en sån bok som får mig att vilja vara huvudpersonen…. 
Även om det är så där sliskigt romantiskt och idylliskt rosamålat som man trodde vuxenvärlden var när man själv var i tonåren och svävade iväg i tankarna…
Det jobbiga med att vara så här trött på dagarna är att det börjar krypa i kroppen. Jag som sitter stilla så mycket borde väl vara van, men det är ju bristen på arbetssysslor som gör mig trött. Och jag kan ju inte heller börja gå runt för att trava igång hjärnan. Få igång energin och pumpen. Väcka kroppen. Det är ju liksom inte riktigt min grej... Äh, i värsta fall får jag väl låsa in mig på toan, sänka stolen så jag kan kliva ur och börja trava runt där inne. Tur det är en stor handikapptoa!
Hjälp – kan ju bara inte sitta här och snarka på arbetstid…..Bäst att jag går ut och tar lite luft och kyler ner mig så kanske jag vaknar – ska nog känna på snön så jag vet om det är kramsnö…. Mula mig själv kanske???

1 kommentar:

  1. Hej Ulrika,

    Jag skulle jättegärna vilja skicka ett mail till dig men hittar inte din mailadress någonstans :). Hade blivit superglad om du ville maila mig så jag kan kontakta dig.

    Allt gott!
    Rosanna
    rosanna@scandinavianstudios.se

    SvaraRadera