fredag 15 februari 2013

15 000 000

Vad skulle man göra med en rejäl storvinst?

Vet att jag har skrivit om det förut, men det är väl aldrig svårt att drömma om pengar?

Vad skulle du verkligen göra om du vann 1 miljon? Men just det - en rejäl storvinst skrev jag ja... om du vann 15 miljoner??? Vad skulle du göra då?

Själv skulle jag nog.... OJ! jag skulle göra massor!!! ¨

Det första jag skulle göra var nog att köpa ny bil - inte för att jag själv bryr mig om det men gubben börjar klaga på att det är lite rost på bilen ;) Och vi är sååå beroende av bil och just anpassad bil, så vi skulle köpa en splirrans ny bil och anpassa den vrålflådigt!!!
Sen skulle jag köpa ett ställe utomlands - ett ställe där vi kunde göra samma sak, anpassa så vi slipper det här med att dra med pallar vart vi än ska på semestern... och självklart skulle stället ha en fastighetsskötare/trädgårdsmästare, så varken när vi vore där eller inte skulle vi inte behöva oroa oss över allt som måste göras.
En stor och flådig husvagn och säsongsplats skulle det också bli. Nåt ställe på västkusten, så det inte tar så lång tid att köra om man vill åka över helgen.

Sen skulle jag anställa en sömmerska som sydde om/från scratch kläder som satt som en smäck!

Egen kock skulle jag också anställa.

Sen lite lyxiga resor - bland annat en kryssning... ;)

Och givetvis skulle jag ju skämma bort mitt lilla sockergryn ännu mer än jag redan gör!!!

Vilken tur att det går att drömma - man blir såååå lycklig när man gör så här :):):)

2 kommentarer:

  1. Jag skulle äntligen våga göra slag i saken, och ta med hela familjen på ett års ombyte! Bo ett år på sydligare breddgrader och uppleva världen!
    Njuta av sol och värme!
    Och förhoppningsvis hade jag ändå haft MASSOR med pengar kvar när vi kom hem... ;)

    SvaraRadera
  2. Jo men visst tar aldrig såna storvinster slut...väl?? Man placerar väl dom på nåt bra ställe? Och har massor kvar hela tiden väl? Säg ja ja ja!

    SvaraRadera