onsdag 13 februari 2013

Allt fel!!!

Vissa dagar har man redan allt utstakat i huvudet. Sin lediga dag då allt ska göras.... Man ska göra det, plocka in det där, rensa ut den där högen, städa där, svara på det, renskriva det, planera allt detta  och även ha en skön dag. Visst serru...
Hade min lediga dag idag. Hade min dag utstakad preciiiis hur jag skulle göra för att få allt gjort... 
Upp i tid, duscha, frukost, få sonen att plocka ur diskmasinen INNAN han gick till frissan vid 10. 






Sen när jag var själv skulle energin bara spruta! Jag skulle börja med att fylla diskmaskinen och röja av köksbänken, sen skulle jag stoppa in alla de papper jag spridit ut på sängen i gästrummet/kontoret  - sängen hjälper till som arbetsyta vid behov... Just nu - STORT behov... Skulle ta foto på alla saker jag samlat ihop som jag ska försöka sälja på nätet, skulle organisera upp lite till i klädkammaren - som jag fortfarande inte är nöjd med. Skulle skriva in "vårt liv" i vår väggalmanacka, rensa ur det sista ur min garderob så vi kan skänka iväg de kassar som stått typ 3 veckor i hallen, skulle också leta lite på nätet efter en säng till sonen (man kan ta fel beslut när man flyttar!!!!!!!!) Sen skulle jag nog också lagt ut alla de där annonserna som jag ägnat så mycket åt att fota för sista tiden. Till sist skulle jag givetvis fika, vila, läsa och njuta av min lediga dag...
Nåt mer....? Hm.... ganska säker på att det var något mer.... 

Men morgonen blev inte så tidig som jag ville, sonen gick inte upp så snabbt som jag ville, jag var inte så "hård" mot honom som jag borde så maskinen blev inte urplockad INNAN hans tid hos frissan utan efter.... Och när han sen gått till kompisen och jag röjt av bänken så ömmade min arm, axel och nacke så att jag la mig i soffan...
Och sen........ - just precis DÄR! tog min dag slut!

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ............... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar